jakie ciśnienie doładowania ma silnik AFN

Mayumi po drugiej stronie lustra, czyli świat w czarno-białą kratkę

Temat: seat alhambra 1.9 tdi małe cisnienie
witam. mam pytanie odnosnie cisnienia doładowania. jest to seat alhambra 1.9tdi 97r oznaczenia silnika afn. sterownik wchodzi w tryb awaryjny po podpieciu pod kompa okazało sie ze turbina daje za małe cisnienie dokreca tylko do 1600mbar. n75 i wszystkie wezyki posprawdzane, wszytko gra.po odpieciu wysokiego cisnienia i zaslepieniu turbina wyciska 2100. zanim przejdzie w tryb awaryjny. pytanie odnosnie n75 czy mamy jakis wpływ na współczynnik otwarcia tegoz zaworu, czy on powinien tak cały czas pstrykac?czy to poprostu juz jest zameczona tyrbina i nie ma takiej wydajnosci?z góry dzieki
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1450523.html



Temat: vw t4 2.5tdi 102KM migająca świeca żarowa
I widzisz, dziś kumpel mi dzwoni, że ECU po podłączeniu Vaga pokazuje mu błąd potencjometru pedału gazu ale co jest ciekawostką - silnik normalnie pracuje na biegu jałowym i reaguje na pedał gazu podwyższając obroty, jeśli tylko tknie pedał hamulca, obroty idą mu na wartość z 903 RPM na 1100 RPM (tak jak przy usterce potencjometru) i się utrzymują, pedałem gazu sobie może machać - czyli statystyczny błąd czujnika G79 i tylko taki się mu pokazuje na Vagu) ale co ciekawe to to, że po odpuszczeniu pedału hamulca potencjometr pedału gazu znowu zaczyna pracować prawidłowo, ECU zgłasza błąd czujnika G79 - przecież to nie jest logiczne, mieliście takie fanaberie i lekarstwo na taką przypadłość ?

Dodano po 12 [minuty]:

podobnie kumpel, ma błąd z dynamiką silnika, silnik AFN czyli 110 KM, w pomiarach grupy 011 czyli ciśnienia doładowania wartość doładowania w mapach ECU powinna wynosić conajmniej 1900 mbar a jemu pokazuje 1500 mbar i czujnik G71 mierzy ją prawidłowo, sterując odpowiednio N75 na zbicie podciśnienia bo wartość rzeczywista przekracza w wyższych partiach obrotów 1650 mbar przez prawie 10 sekund a wartość ograniczenia dymienia wg. wskazań przepływki wynosi mniej niż wartość wskazań ograniczenia momentu obrotowego ale tylko w zakresie od 1500 do 3700 RPM - potem jest OK - no czyste cyrki, ECU zgłasza błąd usterki sterownika czyli 65535, czekam jeszcze na logi grupy 010 ale gościu twierdzi, że trzyma pedał gazu w podłodze, nie podał jednak jeszcze logów grupy 003 a z tego co widzę, to przepływka obcina dawkę.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1568503.html


Temat: Audi a4 Avant 1999r 1,9tdi Wyłączanie się turbiny

81kw motor: AFN
Czy to o to chodzi?


dokładnie o to chodziło - silnik AFN więc turbosprężarka ze zmienną geometrią czyli wielkie prawdopodobieństwo zapieczenia się zmiennej geometrii turbosprężarki, dla pewności przed ewentualną koniecznością demontażu i rozbiórki turbosprężarki można się upewnić co do wartości ciśnienia doładowania jaką podaje podczas logu dynamicznego grupy 011 interfejsem diagnostycznym lub manualnego sprawdzenia pracy dźwigni zmiennej geometrii ruszając nią ręką.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1612673.html


Temat: Pomocy! VW Passat B5 1.9TDI 110KM Brak mocy, duże spalanie
" />Witam, mam problem z moim Paskiem (1.9TDI 110KM 98r. symbol czy oznaczenie AFN), mianowicie, brak mu mocy i ma dość duże spalanie.

Byłem już kilka razy u mechanika, podłączałem pad VAG i pokazał za duże ciśnienie doładowania turbiny czy coś takiego, nie znam się za bardzo wiec pytam. Auto traci moc przeważnie powyżej 110km/h na 5-tym biegu, dostaje muła, załącza się tryb awaryjny turbo i nic nie mogę z tym zrobić. Gdy uruchomię silnik Pasacik jest jak nowo narodzony ale tylko do tych 110

Podejrzewam że spalanie jest wynikiem tego problemu ale pewny nie jestem. Pali ok 9 litrów na setkę w cyklu mieszanym, więcej trasa

Proszę o pomoc bo naprawdę nie wiem co z tym mogę zrobić
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=30405


Temat: Błąd 1117 VAG POMOCY
Sprawdziłem dziś swojego GOLFA III Z silnikiem 1.9TDI 110KM (AFN)
i Mam błędy 1117 General Terminal DF Load Signal !!! Co to może być???
Wyskoczył mi jeszcze jeden 1237 Fuel shut OFF valve N109(to prawdopodobnie zaworek w pompie paliwowej ,który tylko odcina lub włącza dopływ paliwka do pompy i nic poza tym).
Golfik nie ma mocy jest w trybie awaryjnym (Czysciłem przepływomierz)
Czy są to Błedy które mogą powodować przejscie w tryb awaryjny???
Moze ktos sie z czyms takim spotkał??? Przedtym sprawdzeniem serwis wymienił mi czujnik regulujący ciśnienie doładowania(Ten przy filtrze paliwa). Co może byc przyczyną ograniczenia mocy ???( 130km/h max i 3000 obr.) POMOCYYYYY
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=14685


Temat: Błąd 1117 VAG POMOCY

Sprawdziłem dziś swojego GOLFA III Z silnikiem 1.9TDI 110KM (AFN)
i Mam błędy 1117 General Terminal DF Load Signal !!! Co to może być???
Wyskoczył mi jeszcze jeden 1237 Fuel shut OFF valve N109(to prawdopodobnie zaworek w pompie paliwowej ,który tylko odcina lub włącza dopływ paliwka do pompy i nic poza tym).
Golfik nie ma mocy jest w trybie awaryjnym (Czysciłem przepływomierz)
Czy są to Błedy które mogą powodować przejscie w tryb awaryjny???
Moze ktos sie z czyms takim spotkał??? Przedtym sprawdzeniem serwis wymienił mi czujnik regulujący ciśnienie doładowania(Ten przy filtrze paliwa). Co może byc przyczyną ograniczenia mocy ???( 130km/h max i 3000 obr.) POMOCYYYYY


01117 KOD OK!

Sygnał obciążenia z zacisku alternatora DF
01237 KOD OK!

Zawór odcinania dopływu paliwa - N109

A na tej stronie masz dekoder ONLINE wpisujesz kod i masz odpowiedź
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=14685


Temat: Moje TDi szfankowało. A powodem usterki była turbina !!!
To zapewne silnik AFN. Notlauf, bo przy wzroście obrotów następuje nadmierny wzrost ciśnienie doładowania, komputer podstawia wtedy zastępcze wartości i dlatego muli. Wyłączenie i włączenie stacyjki powoduje reset ustawień kompa i wszystko wraca do normy ale do czasu gdy znowu nie nastąpi zbyt duże doładowanie. Stawiam na to, że odpowiedzialny za to jest wadliwie działający N 75, zawór ograniczający ciśnienie doładowania.
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=5699


Temat: [Mk3] TDI AFN 110KM problem z cisnieniem doladowania
Witam ,niech ktos kto sie zna cos napisze madrego ,ja tam troszke sie znam na Dieslach jednak to przeroslo moja wiedze ,regulatory podcisnien sa sprawne , przeplywomierz wymieniony(juz troszke lepiej jezdzi) , czyjnik cisnienia doladowania nowy , zawory dzialaja WestGate i BlowOff, nie wiem juz co sie dzieje jego Vmax to 155km/h !!! i pali ok 7 L ropy. Jak przekracza sie 2200 -2600 obr. weże na IC miekna tak jak by turbina nie pompowala ,a do 2400 obr. jest ok weze sa napompowane ale tylko na ok 0.6 bar,ma odpowiedznie cięcie w miare oczywiscie , silnik na przyjechane 172tyś. autko z holandii 1 rok temu przyjechalo ,serwisowany, to sie wszystko stalo ja padl przyplywmierz , a ostatnia rzecz Auto diagnozowane VAG i 0 bledow urzadznie KTS 550.
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78646


Temat: AFN Gdzie podpiac czujnik cisnienia doładowania..
witam, kupilem sobie bajer a mianowicie czujnik cisnienia doladowania.. i gdzie go podpiąc.. gdy podpiolem go do wezyka rury z IC to najpierw wyskoczylo male podcisnienie a potem nadcisnienie ale tylko do 0.5 bara... to troszke malo.. podkreslam ze autko chodiz jak burza wiec raczej nie ma mozliwosci ze nie domaga turbinka.. moj silnik to AFN.. chyba ze manometr pokazuje max tylko do 0,5 bara bo w kompie jest ustawione cisnienie poczatkowe 1 bar (cisnienie atmosrferyczne) i w sumie to by dawalo to 1,5 bara... tak jak pokazuje np. w vag-com-ie
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=76760


Temat: [MK2 TD] Pytanie o intercooler / wydech
Witam wszystkich, czytałem sporo waszych postów i muszę przyznać że teraz mój 1V (mam silnik od golfiaka w audiczce, niestety jak kupowaloem nie wiedzialem że to taki muł) aż się prosi żeby coś z nim zrobić, atualnie akcja intercooler w toku interek już zakupiony i teraz mam pytanko o mocowanie - widziałem że wszyscy dążą do tego żeby inter był przed chłodnicą na przedzie, zeby miał nawiewik i teraz moje pytanko - czy inter nie będzie się grzał od chłodnicy i tym samym tracił swoich właściwości? przecież chłodnica potrafi naprawdę nieźle się rozgrzać?

pytanko nr dwa - (jest na forum tylko dla AFN) - w którym miejscu podłącza się wskaźnik ciśnienia doładowania (też juz zakupioony , jeszcze zbieram na pompę z grzybkiem:D ), czy dobrze skumałem ze trzeba się wpiąć właśnie w ten wąż od intera? bo po przeczytaniu tych wszystkich postów to się zawinąłem...

Wydech - seryjnie miałem 1.6D, teraz 1.6 TD 1V, czy należy coś skombinować z wydechem?

i ostatnie....
chłopaki zaje**** foum, naprawdę ciężko znaleść gdziekolwiek tak dobre opisy do diesl'a, pozdrówki
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=73367


Temat: Faktyczna moc a zmierzona????

Moze po tym był by prawie TDI

prawie robi wielką różnicę

TDI ma wtrysk bezpośredni, no i full elektroniki..

jak chcesz podnieść moc to możesz pokusic się intercooler FMIC ale dobrze byłoby zwiększyć ciśnienie doładowania turbiny i dawke paliwa.. jest cały topic o modyfikacjach TD..

zadbany silnik zawsze trzyma serię a w większości przypadków ma więcej

i tak 1Z przeważnie ma około 95km, a AFN około 115-118km

choć słyszałem o seryjnym AFNie który sie shamował na 126 km !!
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81413


Temat: [MK3] Problem ze sterownikiem silnika TDI AFN.
Witam.
W moim golfie TDI 110KM, rocznik '96 okazało się, że jest plastikowy sterownik silnika, z tego co wyczytałem na forum nie jest on najlepszy i występował w pierwszych silnikach TDI, jego rok produkcji to początek '94, oznaczenie 028 906 021 D. Od czego wogóle to jest? Na dodatek jest jeszcze w nim uszkodzony: "czujnik ciśnienia doładowania". Objawy podczas jazdy są takie, że nie moge dać rady kumplowi z silnikiem TDI 90KM, a do 2500 obr/min jest strasznie mułowaty. Więc mam ogromną prośbę: ma ktoś może taki sterownik do silnika AFN lub jakieś namiary? A co, jeśli bym włożył nowszy sterownik od silnika TDI 90KM w metalowej obudowie? Ktoś napisał na forum, że podmieniał sterowniki do 1.9 TDI AFN i 1Z o tych samych nr rózniących się literką na koncu i wszystko chodziło dobrze... Poza tym w moim sterowniku nie ma immobilisera, a nowsze sterowniki podobno wszystkie miały immobiliser, nie będzie to w niczym przeszkadzało?
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=60993


Temat: [MK3] Problem ze sterownikiem silnika TDI AFN.

Te sterowniki roznia sie nie tylko programem ale takze schematem, nie mozna zaladowac programu z AFN do sterownika 1Z i podlaczyc. Prawdopodobnie takze np. czujnik cisnienia doladowania w obu jest inny, w 1Z ma zakres 250kPa, w AFN 300kPa (o ile dobrze pamietam).

Zgadza sie roznia sie schematem, z afn prawie zadnego doswiadczenia nie mam - tylko slyszalem ze mozna 16bit afn wgrac do 16bit 1z,
ale sterowniki AF i GG maja czujnik do 2,5bara wiec przy 8bitowym ograniczenie tkwi jedynie w braku miejsca na zapisanie wiekszej wartosci cisnienia od 255 i moze zakresie przetwornika napiecia A/C ;]
Uwazam ze stosujac dzielnik napiecia z czujnika cisnienia oraz zmieniajac program mozna osiagnac cisnienie doladowania do wartosci 2,5bara nawet przy 8bitowcach-co jest wystarczajace.Oczywiscie tracac rozdzielczosc-dokladnosc.
Jeszcze tego nie testowalem bo potrzebuje lepszej tubiny lub jakiegos mega wentylatora bo szkoda silnik katowac czy wysokich obrotach
Narazie faza testow.
Pozdrawiam...
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=60993


Temat: Jak unieruchomić zawór EGR??

Teraz ja mam pytanie o EGR
Czy jak wyczyszcze EGR z syfu to wzrośnie mi spalanie ?
(silnik AFN)

nie - nie wzrośnie ...

[ Dodano: Sob Kwi 07, 2007 03:23 ]

Dzieki za odpowiedzi. No to jutro sie przekonam. Mam nadzieje ze na diagnozie dynamicznej wyjdzie ze ten zawor nie dziala. Czy możecie mi jeszcze podpowiedziec, żebym w przypadku niewiedzy mechanika, wiedzial na co zwrocic uwage przy źle działajacym egr ? Czy to bedzie spadek cisnienia doładowania czy moze cos innego ?

sprawdź przy okazji korekcje dawek w bloku 13 ... może faktycznie wtryski umarły - a ty szukasz dziury w całym
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=66323


Temat: brak mocy audi a4 1,9 TDI 1997
Witam. Mam podobny problem u siebie w aucie (AFN). Jeździ jakby mu turbiny brakowało. Podłączyłem VAGa i przy pomiarach turbiny zauważyłem że nie poazuje wogóle ciśnienia doładowania (ciśnienia w układzie dolotowym). Ciśnienie zadane jakie powinno byc w ukladzie rosło wraz ze wzrostem prędkości obrotowej a ciśnienie aktualne stało cały czas w miejscu ok.994. Gdzie ciśnienie atmosferyczne w tym momencie było 1020.
Sprawdziliśmy turbine czy sie nie zapiekła - palcami leciutko można pokręcić wirnikiem. Później odczepiłem przewód gumowy między intercoolerem a tą rurą plastikową i przy włączonym silniku i dodawaniu gazu zatykałem ręką tą rurę - i nieszło zatkać tej rury bo takie ciśnienie.
Sprawdziłem podczas pracy silnika i dodawania gazu czy działa winda i czy łopatki turbiny się nie zapiekły - wszystko dziala płynnie jak trzeba. Tak więc myśle że N75 też działa skoro porusza windą turbiny.
Vag-com nie pokazuje żadnych błędów.

Jedynie teraz o czym myśle to czy w układzie jest jakiś czujnik ciśnienia doładowania który mierzy to ciśnienie- mysle że może to on jest walnięty i powoduję złe przeliczeia ECU i brak mocy i dla tego w vagu nie podaje ciśnienia doładowania tylko stoi w miejscu. Gdzie szukać w silniku taki czujnik?
Źródło: vagclub.pl/viewtopic.php?t=1112


Temat: jaka wybrac turbine i na co patrzec
" />oznaczenie to gt1749va - to jest turbo od 130km. Nie wiem jaki rodzaj masz silnika bo nie które ze 130 wchodzą p&p bez żadnych przeróbek. tak jak do afn wchodzi turbo od awx.
Jeśli chodzi o stan turbiny używanej na giełdzie w gliwicach dadzą ci gwarancje na rozruch albo 3 miesiące. Zwróć uwage na wirnik czy nie ma luzów z dwóch stron jeśli są jakiekolwiek luzy to nie polecam. Montaż nie jest szczególnie trudny ale ja osobiście zlecił bym to komuś kto to już robił (może dlatego że nie mam dobrego garazu i pewnie mi zajeło by to 3 razy dużej niż warszatcie)

aha zapomniałem może o ważnej sprawie wymiana turbo na większe nie zwiększy mocy auta chyba że pojedziesz do kogoś kto wystroi dawkę paliwa i ciśnienie doładowania. zrobi pomiar na hamowni. Taka turbinka starcza do około 160 -170 km tylko ze po drodze wymieniasz wtryski, IC, Kolektor,
Źródło: klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?t=2318


Temat: problemy z mocą
" />
"> auto nie ma mocy ale nie zawsze + kopci wtedy gdy brakuje mu mocy i dzieje się to w różnych przedziałach obrotów. Dodatkowo kiedy brakuje mu mocy to słychc tykanie z silnika, wydaje mi sie ze turbina pracuje bo jest charakterystyczny świst powyżej ok 1500 obr/min. Gdy ma już większe obroty to zazwyczaj turbo się załącza ale to jest loteria. Ale jak juz sie załączy to jest chyba wszystko ok bo idzie b. dobrze. Jak byłem na diagnostyce przy zakupie to na kompie wyszło ze cisnienie chyba wtrysku jest przy górnej granicy i to przez to podobno gorzej zapala jak jest ciepły silnik. Ciśnienie doładowania turbiny dochodziło do ok 1.6. Z góry dziekuje i pozdrawiam serdzecznie a w miarę mozliwości bede pisał i pomagał bo lubie pogrzebać przy aucie tylko narazie powoli bo to moje pierwsze tdi.

Jezeli kopci i nie ma mocy to Turbo poszło albo sprawdź przewodu od Ic bo moze kóryś puscił ..

Turbo w AFN nie dmuchnie 1,6 chyba ze masz co chwile notlaufy ..
Źródło: klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?t=8952


Temat: Parametry seata
" />Topic chyba odpowiedni Szukam informacji co do parametrow do silnika AFN 110hp. Dokladnie interesuje mnie jakie wartosci powinien miec przepływomierz, i cisnienie doładowania. Mam z tym spore problemy, jak bym wiedzial jak powinno byc w serii porownał bym z tym co mi vag pokazuje.

z góry dzieki za pomoc lub checi
pozdrawiam
Źródło: klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?t=486


Temat: Tuning 1z za 10 gr - powtórka
Witam,

Jestem jakże szczęśliwym posiadaczem mk3 z 1z pod maską i od jakiegoś czasu zastanawiam się nad podniesieniem komfortu wyprzedzania . Po przemaglowaniu forum zainteresował mnie temat wstawienie opornika/potencjometru na sygnale pompy oszukującego komputer.
Poniżej moje wnioski i pytania. Prosiłbym o korektę w miejscach gdzie się mylę i odpowiedź. Z góry dzięki.

Z tematu "tuning za 10 gr." wynika, że wstawiając opornik "gdzieś" w okolicy pompy oszukujemy komputer i otrzymujemy większą dawkę paliwa niż założona przez producenta. Gdzie indziej wyczytałem, że silniki 1z są bardzo underfueled - niedopaliwione (tego się nie da inaczej przetłumaczyć). Dlatego większa ilość paliwa powinna bez problemu się spalić bez zwiększania ciśnienia doładowania, nie powinno więc doprowadzić do dymienia na czarno. Oczywiście zwiększy się moc. Rozumiem też, że zwiększy się obciążenie pompy powyżej założonych przez producenta.

Tyle wniosków, teraz pytania.
Gdzie i jak założyć ów opornik (może jakaś fotoporada na ten temat?), szeregowo? bo myślę, że nie równolegle, no i jaki zakres rezystancji.
W przypadku potencjometru można oczywiście poeksperymentować.
Czy ciśnienie doładowania w 1z jest takie samo jak w afn? Jeśli tak to teoretycznie da się osiągnąć tą samą moc zwiększając dawkę paliwa. Tylko czy wytrzyma pompa? W końcu średnica wtryskiwaczy do 1z jest mniejsza, a zatem przy tej samej dawce paliwa ciśnienie/obciążenie pomy większe.

Jestem totalnym laikiem więc proszę o wyrozumiałość.

Dodam, że bardzo interesują mnie doświadczenia użytkownika dziechu, jako doświadczonego w tym temacie.

Pozdrawiam
Tchopz[/b]
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=64914